Visit Antwerpen
Visit Antwerpen
Visit Antwerpen the Diamond Capital
Nederlanders zien Antwerpen vooral als leuke citytrip, maar de rest van de wereld kent de stad vooral vanwege haar diamanten. Van alle ruwe diamanten wordt maar liefst 86 procent verhandeld in Antwerpen en elke diamant ter wereld passeert de stad Antwerpen minstens 1 keer. Niet voor niets wordt de Belgische stad al meer dan 5 eeuwen de Diamond Capital of the world genoemd. Iets wat wij voor Visit Antwerpen op de kaart zetten.
Doel
Meer aandacht voor de stad Antwerpen onder de Nederlandse consument, het vergroten van de bekendheid van Antwerpen als Diamond Capital van de wereld en het genereren van meer Nederlands toerisme in de stad.
Campagne
We verspreidden het bericht dat Antwerpen de Diamantstraat uit Amsterdam terug wil, met een knipoog naar Antwerpen als Diamond Capital. Daarnaast namen we een groep lifestyle journalisten mee naar Antwerpen om ze onder te dompelen in de pracht en praal van de diamantstad, met bezoek aan diamantmuseum DIVA, een tour door de Gouden Straatjes en het Diamantkwartier en ‘diamantjes’ van restaurants.
Resultaat
Gratis publiciteit in magazines als Happy in Shape, JFK en Harpers Bazaar. Een print bereik van maar liefst 450 duizend in oplage en een online bereik van ruim 1,3 miljoen Nederlandse consumenten.