Vivera
Vivera
Vivera’s plantaardige braadworst
Vivera heeft met de vegetarische braadworst een missie; consumenten overtuigen dat deze plantaardige braadworst minstens zo lekker is als die van vlees. Vivera houdt wel van een uitdaging, en wij ook.
Doel
Vleesvervangers nemen sterk toe in populariteit. Hoe overtuig je pers en consument van een nieuwe vleesvervanger, in een categorie met stevige concurrentie én in een winters seizoen waarin er traditiegetrouw volop vlees, spekjes en worsten worden geconsumeerd?
Campagne
Voor de introductie van Vivera’s nieuwe plant braadworst ontwikkelden we een creatieve pr-campagne: “Of je worst lust”. En wat voor één!
We speelden in op de tijd van het jaar waarin er door de media volop aandacht wordt besteed aan stamppot, vaak mét worst, maar die natuurlijk ook net zo goed helemaal ‘vega’ kan. Sterker nog; na onderzoek ontdekten we dat stamppot in beginsel een volledig vegetarisch gerecht was.
Onder het motto: eten is weten, vroegen we journalisten, bloggers en influencers om de plantaardige braadworst van Vivera thuis uit te proberen. Uiteraard voorzien van een stamppot recept en toebehoren.
Resultaat
26 publicaties in titels als het Algemeen Dagblad, Living The Green Life, Chicks Love Food en meer! Met een online en print bereik van meer dan 2 miljoen consumenten, een social media bereik van ongeveer 350 duizend consumenten. Voor Vivera een ROI van ruim 41 duizend euro.
Met name de publicatie in het Algemeen Dagblad is een interessante toevoeging aan deze case. De Vivera Plant Braadworst kreeg aandacht in de rubriek: “En, is het wat?”, waarin nieuwe producten worden geprobeerd en beoordeeld door redactie, externe experts en lezers van het AD. Een dergelijke recensie is veel meer waard dan een advertentie waarin een product of aanbieder zichzelf positief aanprijst. Dit is aandacht die onze klant verdiend heeft! Vivera blij, wij blij. Lees het artikel hier!