D.O. Rueda

D.O. Rueda

Geïntegreerde pr-campagne voor D.O. Rueda

De Spaanse wijnregio D.O. Rueda staat bekend om haar verdejo druif. Nederlanders zijn gek op Rueda Verdejo: we drinken per jaar ruim vijf miljoen flessen.

The Finest voert nu al ruim tien jaar met groot plezier de pr- & communicatieactiviteiten voor deze klant uit in Nederland en België.

borrelcase 1
borrelcase 2
borrelcase 3
borrelcase 4
borrelcase 5
borrelcase 6
borrelcase 7

Doel

De Verdejo’s uit het Spaanse D.O. Rueda zijn ideale borrelwijnen. De wijnen hebben de ultieme prijs-kwaliteitverhouding, zijn makkelijk drinkbaar en passen bij heel veel verschillende borrelhapjes. Hoe zorgen we dat de Nederlandse en Vlaamse consument kiest voor Rueda Verdejo tijdens het borrelmoment?

Campagne

Een geïntegreerde pr-campagne in samenwerking met waardevolle partners. Van receptontwikkeling, video- en fotografie en social media-campagnes tot pers- en influencerevents, press kits en media buying. Met als klap op de vuurpijl World Verdejo Day op 10 juni: niet alleen in Nederland en België, maar in exportmarkten wereldwijd!

Resultaat

  • Free publicity met een totale pr-waarde van 160 duizend euro;
  • Free publicity op social media met een bereik van ruim anderhalf miljoen consumenten via influencers;
  • Ontwikkeling van receptuur en videoserie in samenwerking met borrelboek schrijfster Susan Aretz;
  • Vijf betaalde samenwerkingen met een bereik van ruim twee miljoen consumenten;
  • Vier ambassadeurs voor promotie van D.O. Rueda Verdejo in 2024.

Fotografie in samenwerking met Stefanie Brinkman, Lonneke Noordeloos en Susan Aretz.