D.O. Rueda
D.O. Rueda
Geïntegreerde pr-campagne voor D.O. Rueda
De Spaanse wijnregio D.O. Rueda staat bekend om haar verdejo druif. Nederlanders zijn gek op Rueda Verdejo: we drinken per jaar ruim vijf miljoen flessen.
The Finest voert nu al ruim tien jaar met groot plezier de pr- & communicatieactiviteiten voor deze klant uit in Nederland en België.
Doel
De Verdejo’s uit het Spaanse D.O. Rueda zijn ideale borrelwijnen. De wijnen hebben de ultieme prijs-kwaliteitverhouding, zijn makkelijk drinkbaar en passen bij heel veel verschillende borrelhapjes. Hoe zorgen we dat de Nederlandse en Vlaamse consument kiest voor Rueda Verdejo tijdens het borrelmoment?
Campagne
Een geïntegreerde pr-campagne in samenwerking met waardevolle partners. Van receptontwikkeling, video- en fotografie en social media-campagnes tot pers- en influencerevents, press kits en media buying. Met als klap op de vuurpijl World Verdejo Day op 10 juni: niet alleen in Nederland en België, maar in exportmarkten wereldwijd!
Resultaat
- Free publicity met een totale pr-waarde van 160 duizend euro;
- Free publicity op social media met een bereik van ruim anderhalf miljoen consumenten via influencers;
- Ontwikkeling van receptuur en videoserie in samenwerking met borrelboek schrijfster Susan Aretz;
- Vijf betaalde samenwerkingen met een bereik van ruim twee miljoen consumenten;
- Vier ambassadeurs voor promotie van D.O. Rueda Verdejo in 2024.
Fotografie in samenwerking met Stefanie Brinkman, Lonneke Noordeloos en Susan Aretz.